Veilig Thuis nu telefonisch bereikbaar voor doven en slechthorenden via Teletolk
Veilig Thuis is nu nog toegankelijker voor mensen met een gehoor- of spraakbeperking. Met Teletolk kunnen klanten naar Veilig Thuis bellen in gebarentaal, spraak of tekst. Dit maakt het mogelijk voor iedereen om met Veilig Thuis te communiceren, ongeacht hun beperking.
Wat is Teletolk?
Teletolk is een dienst waarbij een tolk op afstand helpt bij de communicatie. De tolk vertaalt gesproken taal naar gebarentaal of geschreven tekst, en andersom. Zo kan een doof of slechthorend persoon zonder moeite, en zonder extra kosten, bellen met Veilig Thuis.
Hoe werkt het?
Met één druk op de knop op de contactpagina op veiligthuis-ken.nl kom je in ons eigen belportaal. Via de knoppen “Mijn tolk op afstand” en “Tolkcontact Teletolk button” kun je direct een tolk inschakelen en contact met ons opnemen. Dit kan via een videoverbinding voor gebarentaal of via tekst voor geschreven communicatie.
Waarvoor kan Teletolk worden ingezet?
- Telefonische gesprekken: Bel ons met behulp van een tolk.
- Videogesprekken: Gebruik een videoverbinding voor gebarentaal.
- Chat: Laat de tolk helpen bij geschreven communicatie.
Over Tolkcontact
Tolkcontact Teletolk is een product van Tolkcontact. Tolkcontact werkt in opdracht van de overheid al jaren aan gelijkwaardige communicatie tussen dove, slechthorende en horende mensen. Zo bemiddelt het tussen tolkgebruikers en tolken gebarentaal en schrijftolken. Daarnaast streeft Tolkcontact ernaar om zo veel mogelijk (semi)publieke organisaties in Nederland toegankelijk te maken.